HOME STAGING
U novi tjedan bloga ulazimo sa vrlo zanimljivom temom, a to je Home staging. Mnogi od Vas sigurno se pitaju što točno taj izraz predstavlja?
Home staging usluga je uređenja i dekoriranja nekretnine na najbolji mogući način uz minimalna ulaganja, a za cilj ima što bržu prodaju po najboljoj mogućoj cijeni. Provodi se na način da se angažira stručnjak, odnosno stilist za nekretnine koji zamjenjuje, dodaje i uklanja namještaj i dekor.
U svijetu, ponajviše u Americi, home staging je popularna metoda pripreme nekretnine za prodaju još od 70-ih godina prošlog stoljeća. Amerikanci su poznati po tome što uz nekretninu kupuju i lifestyle, odnosno čim uđu u neku nekretninu znaju je li to točno ono što traže, te u većini slučajeva zadržavaju sve što se u njoj nalazi.
Ta metoda polako postaje prepoznatljiva i na našem tržištu, ali se najčešće govori o uređenju, dekoriranju ili stiliziranju nekretnine u svrhu prodaje, s obzirom da ne postoji točan hrvatski naziv za nju. Bit je u tome što se nekretnina ne uređuje po individualnoj želji vlasnika poput dizajna interijera, već se uređenje i dekoriranje provodi na način da se svidi što većem broju kupaca pomoću trikova i detalja koji naglašavaju dobre strane i potencijal nekretnine. Činjenica je da će se veliki broj kupaca lakše zamisliti u potpuno opremljenom prostoru, nego u onom praznom.
No krajnji cilj nije prikaz nekretnine onakvom kakva nije, već uljepšanje njenog stvarnog stanja koje i dalje oslikava njeno realno stanje. Primjerice, nekretninu veće vrijednosti trebalo bi urediti luksuzno kako bi mogla opravdati svoju cijenu.
Također, prednost je ta što ukoliko se nekretnina ne proda u nekom ciljanom razdoblju, prva opcija ne mora biti smanjenje cijene već ulaganje u home staging, a to je puno isplativije s obzirom da se takvim konceptom rada skraćuje vrijeme čekanja na prodaju nekretnine, povećava njenu vrijednost te ju izdvaja od ostalih na tržištu, stoga će takva investicija u konačnici svakako koštati manje za prodavatelja od značajnog snižavanja cijene nekretnine.
Iako kod nas takva metoda nije još opće prihvaćena, naše iskustvo u prodaji pokazuje nam da se uređene i stilizirane nekretnine prodaju puno brže i lakše, i to po znatno većoj cijeni od zamišljene. Možemo se složiti da nekretninu ne čine samo njena četiri zida, već su detalji ti koji igraju glavnu ulogu u kreiranju ambijenta i čine ju domom.